lördag 19 januari 2008

Fenixmona blåste hem igen...

Så härligt det var ute! Solen sken och har skinit här hela dagen! Ja,ja visst den skiner varje dag, men idag var molnen bortjagade av vinden. Nu står middagen på spisen, så om en stund äter vi Hajmal med stuvad grönkål och potatis. Jag är väldigt förtjust i fisk, i nästan alla former, dock inte Sushi eller inlagd sill. Nix! Inte ens om doktorn ordinerar det!

Absolut inte surströmming heller, det är vedervärdigt. Jag kommer ihåg för många år sedan när jag bodde i Skellefteå. Jag hade en liten fin kissekatt, men en dag när jag kom hem från jobbet så tyckte jag inte längre att den var så fin. För jag kände ju på lukten vad kattrackarn hade gjort inne. Jag letade och letade, men hittade ingenting av det som luktade. En stund senare fick jag förklaringen. Mina grannar, i trappuppgången bredvid, hade surströmmingsfesten. Jag tackade nej till inbjudan!

Inga kommentarer: