tisdag 22 januari 2008

Ett gott skratt förlänger livet...

Olympiska spelen!

.....Olympiaden i Tokey 1964 och släggkastningsfinalen var i full gång.
Först ut var Sovjeten Ivan,han svingade och svingade och släggan landade 3.m över de gällande Världsrekordet.Alla journalister samlades kring Ivan och undrade:"Hur kommer det sig att du som är från Sovjet är så grym på slägga? Ivan svarade:" Min far var släggkastare,min farfar var släggkastare och jag har fått lära mig från barnsben att i Sovjet ställer vi upp på nationen genom att bli en bra idrottsman."

Andre man in i ringen var Bob från Usa.Han svingade och svingade och släggan landade 4m över gällande världsrekord.Alla journalister samlades runt Bob och undrade:"Hur kommer det sig att du som är från USA är så grym på slägga?"Bob svarade:Min far var släggkastare,min farfar var släggkastare och jag har fått lära mig från barnsben att i USA gäller det att ta chansen innan någon annan tar den och satsa på sig själv."

Siste man i ringen var Rune från Sverige.Han svingade och svingade och släggan landade 8m över gällande världsrekord.Alla journalister samlades runt Rune och undrade:"Hur kommer det sig att du som är från sverige är så grym på slägga? "Rune svarade: "Min far var kommunalarbetare min farfar var kommunalarbetare och jag har fått lära mig från barnsben att får du ett verktyg i händerna så släng de åt helvete!"

Inga kommentarer: