tisdag 3 juni 2008

Sol i all ära men...

Hej på er alla! Här sitter nu jag uppe hos min mor och skriver inlägg... hon och min far bor ju sådär 4 km norr om mig i stan - och ja, det är uppåt dessutom - så smart (?!) som jag är så cyklar jag såklart i 25 graders gassande sol hem till min mor som är ledig idag, då hon packar inför sin stundande semesterresa till Turkiet. Själv är jag inte så glad över sol som man skulle kunna tro att alla svenskar är - för här är ju sommaren ingen årstid utan ett existentiellt fenomen! Jag har dock svårt för värmen och solen ger mig soleksem och i värsta fall solbränna - jag hade varit som gladast om jag gått ton i ton med de vita linjerna på övergångsstället :) men okej, trots det faktum att solen inte står högst i kurs hos mig så har den ju en framsida - den går ner! Ja, för jag älskar sommarskymningens vackra ljus och även det sköna solljuset om mornarna - då värmen inte ännu kommit och knappt någon stått upp ur sängen - då gillar till och med jag solen.... Men till er andra som solar om somrarna - tänk på att man har bara en hud och den ska vara fin och hållbar i många år!På med solskydd och helst sommarhatt - med andra ord ta hand om er./ Wictoria

Inga kommentarer: